Να
μη συμπληρώσει ούτε ένας/μία συνάδελφος
το
ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση!
Να
μην πάρει κανείς κλειδάριθμο!
Καθηγητής Έτοιμος για Αξιολόγηση |
Το
Υπουργείο Παιδείας, ξεκίνησε αιφνιδιαστικά
διαδικασία ηλεκτρονικής συμπλήρωσης
ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση!
Μεταξύ άλλων, το ερωτηματολόγιο θέτει
ερωτήματα
όπως : «η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ή με την προαγωγή των εκπαιδευτικών;», ενώ στους πιθανούς φορείς της αξιολόγησης περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα και «ανεξάρτητη αρχή» (ιδιωτική άραγε;).
όπως : «η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ή με την προαγωγή των εκπαιδευτικών;», ενώ στους πιθανούς φορείς της αξιολόγησης περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα και «ανεξάρτητη αρχή» (ιδιωτική άραγε;).
Το
φρούτο της «ηλεκτρονικής δημοκρατίας»,
είναι μια μεγάλη απάτη
που θέλει να περιθωριοποιήσει τις
συλλογικές αποφάσεις για να νομιμοποιήσει
το έγκλημα της διάλυσης της δημόσιας
εκπαίδευσης. Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ,
μαζί με τους συμμάχους της, την Τρόικα,
την ΕΕ και το ΔΝΤ συνασπίζονται και
συντονίζονται για να λεηλατήσουν κάθε
εργατικό και εκπαιδευτικό δικαίωμα.
Τους
εργαζόμενους όμως, τους αντιμετωπίζουν
ως μεμονωμένα άτομα, που λένε τάχα τη
γνώμη τους στα διάφορα forum,
αλλά σε καμία περίπτωση ως μέλη σωματείων,
που εκφράζονται συλλογικά μέσω
δημοκρατικών διαδικασιών και Γενικών
Συνελεύσεων. Γι’
αυτό απαξιώνουν το οργανωμένο
συνδικαλιστικό κίνημα, τη Δ.Ο.Ε. τους
Πρωτοβάθμιους συλλόγους και τις αποφάσεις
των Γενικών τους Συνελεύσεων. Μας
προτιμούν καθηλωμένους στην οθόνη του
υπολογιστή να αναμετριόμαστε με τα
ερωτηματολόγιά τους και όχι συμμέτοχους
στις συλλογικές λειτουργίες των σωματείων
μας.
Η
αντίθεση και η αντιπαράθεσή μας ως
εκπαιδευτικό κίνημα και πιο συγκεκριμένα
ως Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις,
με την αξιολόγηση είναι συνεχής, συνεπής,
αποτελεσματική και διαχρονική και από
αυτή την άποψη σηκώνουμε έμπρακτα και
αυτή την κρίσιμη ώρα το βάρος της
αντιπαράθεσης που μας αναλογεί. Δηλώνουμε
την κατηγορηματική αντίθεσή μας απέναντι
στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας
τονίζοντας, ότι δεν έχουμε απλώς
διαφωνίες
που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές
για την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «όχι
στην αξιολόγηση».
Δώσαμε και θα δώσουμε όλες τις μάχες
για το μπλοκάρισμά
της στην πράξη
γιατί αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο
για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής, τη χειραγώγηση του μάχιμου
εκπαιδευτικού και τη διάλυση του δημόσιου
σχολείου.
Σήμερα,
που η
επίθεση στον κόσμο της εργασίας και της
ζωντανής εκπαίδευσης είναι πρωτοφανής
και καθολική,
η αντίσταση στην αξιολόγηση πρέπει να
πάρει καθολικά χαρακτηριστικά. Όλοι
οι εκπαιδευτικοί, σαν ένα σώμα πρέπει
να ορθώσουν το ανάστημά τους
και να αναχαιτίσουν την προώθησή της,
που θα σημάνει χειραγώγηση, υποταγή,
έλεγχο και τυποποίηση των παιδαγωγικών
πρακτικών των εκπαιδευτικών, βαθμολογική
και μισθολογική καθήλωση, ακόμα και
απολύσεις.
Διάλογος
και διαβούλευση δεν μπορούν να γίνουν
με
αυτούς που οδηγούν τον εργαζόμενο λαό,
τον άνεργο, τον εκπαιδευτικό, στην
εξαθλίωση. Δεν
θα πέσουμε στην παγίδα, δεν θα οδηγηθούμε
αυτοβούλως ως πρόβατα επί σφαγήν στα
κρεματόρια της αξιολόγησης. Όταν την
ίδια στιγμή:
- Το δημόσιο σχολείο οδηγείται στην πλήρη εμπορευματοποίηση, συγχωνεύονται και καταργούνται σχολεία, καταρρέουν υποστηρικτικές δομές και οι μαθητές μας υποσιτίζονται.
- Το νέο μισθολόγιο καταδικάζει τους εκπαιδευτικούς στη φτώχεια και απαιτεί αξιολογικές διαδικασίες – σφαγείο που απορρίπτουν μεγάλο τμήμα εκπαιδευτικών.
- Κυβέρνηση – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. επιβάλλουν νέο γύρο λεηλασίας σε μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση και περίθαλψη σκορπώντας απόγνωση, φτώχεια και πείνα σε όλη την εργαζόμενη κοινωνία.
- Αναζητείται μια αποτελεσματική μορφή «εφεδρείας» ή «διαθεσιμότητας» ώστε να απολυθούν δεκάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι.
ΠΑΣΚ
–ΔΑΚΕ ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΧΑΛΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ήδη
από τον περασμένο Ιούλη με την επιστολή
τους (13/7/2012) προς την
πολιτική ηγεσία του υπουργείου με θέμα
την αξιολόγηση προδιέγραψαν την ρότα
που θα ακολουθούσαν και αυτή τη χρονιά.
Ούτε λίγο ούτε πολύ στην
επιστολή αυτή δήλωσαν την αποδοχή της
αξιολόγησης –χειραγώγησης. Ξανά
φέτος, χωρίς να έχουν διδαχτεί τίποτα
από την βαριά ήττα στην οποία οδήγησαν
τον κλάδο με το νέο μισθολόγιο, ακολουθούν
την ίδια τακτική, μηρυκάζουν την
ιδιαιτερότητα των εκπαιδευτικών και
της εκπαίδευσης έναντι των άλλων κλάδων
του Δημοσίου. Την ίδια
ώρα που ο νόμος 4024/2011 για το νέο μισθολόγιο
συνδέει την αξιολόγηση με την βαθμολογική
και μισθολογική μας εξέλιξη, η Ιερά
Συμμαχία των ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ αναζητά την
«καλή» αξιολόγηση που δεν θα έχει
τιμωρητικό χαρακτήρα.
Μας οδηγούν και πάλι στο στόμα του λύκου.
Έχουν κάνει ιδιοκτησία τους την ατζέντα
του Αρβανιτόπουλου, ο οποίος πότε με το
καρότο και πότε με το μαστίγιο τους
χειραγωγεί απροκάλυπτα. Άλλα υπόσχεται
στις συναντήσεις με το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας
και άλλα πράττει.
Και
στο συγκεκριμένο ζήτημα του ερωτηματολογίου,
ενώ καλούν τους συναδέλφους να μην το
συμπληρώσουν, ταυτόχρονα κλείνουν
το μάτι στο Υπουργείο ομνύοντας στον
διάλογο. Ξαφνιάζονται
για άλλη μια φορά με τις αιφνιδιαστικές
ενέργειες του Υπουργού, αλλά ταυτόχρονα
εκφράζουν τη νομιμοφροσύνη τους υπέρ
της αξιολόγησης. Μαζί
πορεύονται μαζί θα βουλιάξουν!
Πολύ γρήγορα θα δώσουν λόγο στους
συναδέλφους και τις Γενικές Συνελεύσεις
των συλλόγων για την αδράνεια και την
ενδοτικότητα τους. Δεν
θα τους αφήσουμε να γυρίσουν τον κλάδο
πίσω στον επιθεωρητισμό!
Οι
εκπαιδευτικοί πρέπει να γυρίσουμε την
πλάτη καθολικά – σαν ένας άνθρωπος –
στο ερωτηματολόγιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ούτε ένας
να «συνεργασθεί» - έτσι κι αλλιώς δεν
είμαστε υποχρεωμένοι να το συμπληρώσουμε.
Ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, η
συνεργασία με το υπουργείο παιδείας
στο ζήτημα της αξιολόγησης ισοδυναμεί
με προδοσία!
Αντιλήψεις του τύπου «να συμπληρώσουμε
το ερωτηματολόγιο για να εκφράσουμε με
αυτό τον τρόπο την αντίδρασή μας» είναι
τουλάχιστον αφελείς. Το υπουργείο πολύ
απλά θα αξιοποιήσει την όποια συμμετοχή
και θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα
όπως έκανε και σε προηγούμενες αντίστοιχες
περιπτώσεις. Και να είστε σίγουροι ότι
τα συμπεράσματα θα είναι σε βάρος μας!
Οι
διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει
να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων
και να επιδείξουν αγωνιστική στάση και
συναδελφικό, δημοκρατικό ήθος. Δεν έχουν
καμιά υποχρέωση να πιέσουν ή πολύ
περισσότερο να επιβάλλουν σε κανένα
συνάδελφο να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο.
Πολύ περισσότερο δεν έχουν κανένα λόγο
να υπακούσουν σε τυχόν αυθαίρετες
προφορικές εντολές και να συμπληρώσουν
λίστες με συναδέλφους που συμπληρώνουν
ή δεν συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο.
Τυχόν πιέσεις ή αυθαιρεσίες πρέπει να
καταγγέλλονται αμέσως στα Δ.Σ. των
Συλλόγων. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν
τίποτα να φοβηθούμε και κανένα λόγο να
δώσουμε λογαριασμό σε κανένα διοικητικό
μηχανισμό για τη στάση μας.
Όχι
στην αξιολόγηση – παιδαγωγική ελευθερία
και δημοκρατία στα σχολεία,
ακώλυτη
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη
για όλους-ες.
Κανείς
αξιολογητής στην τάξη, με κινητοποιήσεις
– στάσεις εργασίας αποτρέπουμε κάθε
μορφή επιχειρούμενης αξιολόγησης.
Διαγραφή
από τους συλλόγους όσων μετέχουν ως
αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία
αξιολόγησης.
Κίνημα
ανυπακοής, αντίστασης και αγώνα παντού
για να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική
και αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης –
Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου