Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

Neoliberalism , Ordoliberalism, Stalinoliberalism

Ο Σταλινισμός "διόρθωσε" το Μαρξ και το Λένιν που εν τη αφελεία τους πίστευαν ότι το εργατικό κράτος είναι ένα κράτος που απονεκρώνεται από την πρώτη στιγμή. Η μαρξιστική θεωρία του κράτους πρέπει να απορριφθεί, διακήρυξαν. Ο "σοσιαλισμός σε μία μόνη χώρα" - σταλινική γραφειοκρατία για τους φίλους -  χρειαζόταν ένα ολοένα και ισχυροποιούμενο κράτος. Από εκεί μέχρι την ιδέα της υποτιθέμενης κατίσχυσης επί του καπιταλισμού ως καπιταλισμός, η απόσταση αποδείχτηκε εξαιρετικά μικρή. Κι αν στη Ρωσία το καθεστώς ποζάρει ως κληρονόμος των "καλύτερων" παραδόσεων του τσαρισμού και του σταλινισμού, στην Κίνα τα πράγματα κύλησαν αλλιώς. Ένας από τους αγριότερους καπιταλισμούς του πλανήτη έχει ποζάρει ως "κομμουνισμός με κινεζικά χαρακτηριστικά"
Γίνεται λοιπόν να κανοναρχείς όλα τα θέσφατα του νεοφιλελευθερισμού, όλα τα μάντρα της λατρείας των αγορών χρησιμοποιώντας τη μαοϊκή εκδοχή των σταλινικών καλιαρντών; Το παρακάτω άρθρο του Ξου Μινγκ που αλιεύσαμε μεταφράσαμε και αναδημοσιεύουμε από τους Global Times μας διαβεβαιώνει πως γίνεται:



Οι σχολές υιοθετούν την Εικονική Πραγματικότητα, μεταξύ άλλων τεχνολογιών, για να ενσταλάξουν την ορθή ιδεολογία στους μαθητές

Οι αρχές προσπαθούν σκληρά για να κάνουν δημοφιλή στην πανεπιστημιούπολη τα μαθήματα πολιτικής


Σε αχανή χιονισμένα λιβάδια και σε δύσβατους δρόμους κάτω από απότομους βράχους, τα ίχνη των στρατιωτών του Κόκκινου Στρατού αποτυπώθηκαν σ' ολόκληρη τη διαδρομή της Μεγάλης Πορείας.
Φορώντας ένα ζευγάρι γυαλιά VR, ένας φοιτητής τη βίωσε σαν να βρισκόταν ο ίδιος σε αυτό το σκληρό περιβάλλον.
Έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας με θέμα τους ηγέτες του ΚΚΚ

Πρόκειται για ένα μάθημα ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας που εγκαινίασε το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Πεκίνου, όπου οι σπουδαστές είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία VR και να «ακολουθήσουν» τη Μεγάλη Πορεία που επιχείρησε ο Κόκκινος Στρατός πριν από 80 χρόνια.

«Στο παρελθόν μαθαίναμε για τη Μεγάλη Πορεία μέσα από εγχειρίδια και διαλέξεις, οι οποίες συνήθως δεν έκαναν εντύπωση. Τώρα μπορούμε να βιώσουμε τη Μεγάλη Πορεία με γυαλιά VR, κάτι που είναι πολύ εντυπωσιακό», είπε ένας φοιτητής στο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Σε ένα μάθημα σχετικό με τις βασικές αρχές του μαρξισμού, οι φοιτητές του Προτύπου Πανεπιστημίου της Έσω Μογγολίας χρησιμοποίησαν ένα ραπ με τίτλο «Ο Μαρξ γεννήθηκε μετά το 1990» για να εκφράσουν αυτό που αισθάνονταν για τον φιλόσοφο.
«Τον γνώρισα για πρώτη φορά
στο μάθημα της πολιτικής
έμαθα τις σκέψεις του
απλώς
για να περάσω τις εξετάσεις
...
ποιος είναι ο Μαρξ
στην πραγματικότητα γεννήθηκε στη δεκαετία του 1990
απεχθανόταν την αμαρτία
ακηλίδωτος από το δόλο», ψέλνει το τραγούδι.
Για τους διδάσκοντες των σχολών, το μάθημα της ιδεολογίας και πολιτικής, του μαρξισμού, της Σκέψης του Μάο Τσε Τουνγκ και της ηθικής διαπαιδαγώγησης είναι σκληρό καρύδι. Σχεδόν συνώνυμο με τη θολότητα εδώ και χρόνια, το μάθημα ήταν η «ώρα του παιδιού» εφ' όσον μπορούσε κάποιος να στρωθεί στο διάβασα πριν από τις εξετάσεις. Οι διδάσκοντες ήταν εξίσου αδιάφοροι και ως επί το πλείστον, επαναλάμβαναν ό,τι έγραφαν τα βιβλία.
Αλλά η κατάσταση αλλάζει. Τον Δεκέμβριο του 2016, κατά την εθνική διάσκεψη για την ιδεολογική και πολιτική δουλειά στα κολέγια, ο Πρόεδρος Ξι Γιν Πινγκ τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης της πολιτικής και ιδεολογικής εκπαίδευσης στα κολέγια.
Ο Ξι υπέδειξε πως θα έπρεπε η ηθική διαπαιδαγώγηση να γίνει το κεντρικό καθήκον στην καλλιέργεια ταλέντων και η ιδεολογική και πολιτική δουλειά να διατρέχει ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ξεκίνησαν ένα κύμα εκμάθησης της ομιλίας του Ξι και το πρόταξαν ως καθήκον προτεραιότητας για το 2017. Η έμφαση στην ιδεολογική και πολιτική εκπαίδευση των κολεγίων τόνωσε επίσης την ανάπτυξη και την ανανέωση των ιδεολογικών και πολιτικών μαθημάτων στα κολέγια ολόκληρης της χώρας. 
Ξι Γιν Πινγκ
 
Σε πολλά πανεπιστήμια σε ολόκληρη την Κίνα, το μάθημα γίνεται δημοφιλές στους φοιτητές, καθώς όλο και περισσότερες σχολές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας των μαθημάτων ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας ώστε να γίνουν ελκυστικά στους φοιτητές. Εν τω μεταξύ, πολλοί διδάσκοντες έχουν αποκτήσει φήμη και γίνονται διαδικτυακές διασημότητες με τις τολμηρές τους προσπάθειες για τον εμπλουτισμό των διαλέξεών τους.
Ρίχνοντας μια νέα ματιά
«Η τεχνολογία VR παρέχει άμεσα και ζωντανά υλικά για τη διδασκαλία της ιδεολογίας και της πολιτικής θεωρίας και εμπλουτίζει τις μεθόδους διδασκαλίας. Οι φοιτητές μπορούν να βιώσουν ό,τι συνέβαινε εκείνη τη στιγμή σε ένα εικονικό περιβάλλον», δήλωσε ο Λι Λιν Γινγκ, αντιπρόεδρος του Κολεγίου Μαρξισμού στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Πεκίνου.
Αρχής γενομένης από το 2016, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Πεκίνου άρχισε να προωθεί την ενσωμάτωση των μαθημάτων ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας με την τεχνολογία νέων μέσων και ανέπτυξε το ψηφιακό μάθημα «Ξανακάνοντας τη Μεγάλη Πορεία» βασισμένο σε τεχνολογία VR.
Με την απομίμηση του γεωγραφικού περιβάλλοντος, του κλίματος και ούτω καθεξής της Μεγάλης Πορείας, το μάθημα δημιούργησε ένα εικονικό περιβάλλον για να βιώσουν οι σπουδαστές την περικύκλωση και την παρεμπόδιση, την δυσκολία να διαβούν το χιονισμένο βουνό και τον θάνατο και τον αποχωρισμό που έζησε ο Κόκκινος Στρατός πριν από δεκαετίες, ώστε οι νέοι να κατανοήσουν καλύτερα το πνεύμα της Μεγάλης Πορείας.
Στο Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας Luoyang, μία σύμβουλος απασχόλησης ονόματι Ξου Ρονγκ μεταδίδει ζωντανά τις διαλέξεις των μαθημάτων της στο Κόμμα και μετατρέπει τις θεωρίες κομματικής οικοδόμησης σε ζωντανές ιστορίες, που αποσπούν τους επαίνους των πολιτών του διαδικτύου.
«Το να μαθαίνεις για το Κόμμα είναι ένα σοβαρό θέμα, αλλά εάν διδαχθεί μέσω της πλατφόρμας ζωντανής μετάδοσης με αφήγηση σε κατανοητή γλώσσα, θα μπορούσε να προσληφθεί καλύτερα από τους πολίτες του διαδικτύου», δήλωσε η Xue.
Η Σουν Λινγκ, που διδάσκει μαρξισμό και λενινισμό στο Επαγγελματικό και Τεχνικό Κολλέγιο Xing'an της Αυτόνομης Περιφέρειας της Έσω Μογγολίας, αναστοχάστηκε πάνω στη μέθοδο διδασκαλίας της, αφότου αντιμετώπισε κρύα υποδοχή από τους σπουδαστές της. Συνειδητοποιώντας ότι η τάξη της πρέπει να είναι πιο συνδεδεμένη με τη δουλειά των σπουδαστών, η Σουν άλλαξε τη μέθοδο διδασκαλίας της.
«Η σχολή μας εκπαιδεύει ταλέντα της τεχνολογίας. Οι σπουδαστές μπορεί να είναι αδύναμοι στο να εκφράζονται με λόγια αλλά είναι δυνατοί στο εξειδικευμένο τεχνικό τους έργο, οπότε το μάθημα πρέπει να είναι πιο συνδεδεμένο με το επάγγελμά τους», δήλωσε η Σουν.
Τώρα οι σπουδαστές στην τάξη της Σουν μπορούν να περάσουν το μάθημα υποβάλλοντας εργασίες ή σχεδιάζοντας ρούχα και αφίσες. Τα σχέδια που παρέδωσαν πάντως εξέπληξαν τη Σουν. Μερικοί σπουδαστές σχεδίασαν μπλουζάκια για να δημοσιοποιήσουν τη σκέψη του Μάο Τσε Τουνγκ, κάποιοι σχεδίασαν αφίσες με θέμα τη Σκέψη του Μάο Τσε Τουνγκ και μερικοί, που ειδικεύονται στην προσχολική εκπαίδευση, μίλησαν για την ανάπτυξη της Κίνας από τη άποψη των κτηρίων των νηπιαγωγείων.
Το Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο της Σαγκάης, το οποίο κοσμείται με τον τίτλο του «λίκνου των υποδειγματικών εργατών», έχει σχεδιάσει φέτος ένα ειδικό μάθημα με τίτλο «Εργάτες στην Κίνα» για να προωθήσει το πνεύμα των υποδειγματικών εργατών, βοηθώντας επίσης τους σπουδαστές να κατανοήσουν τη ζήτηση για ταλέντα στην κοινωνία .
Το πανεπιστήμιο κάλεσε επτά αρχιεργάτες να μοιραστούν την εμπειρία τους με τους φοιτητές. Είπαν στους φοιτητές ότι το να γίνεις τεχνικά καταρτισμένος εργάτης δεν είναι μόνο απαίτηση της χώρας, αλλά και η ανάγκη της στιγμής. Τώρα η τάξη έχει προσελκύσει σχεδόν 11.000 φοιτητές.
Σε Επαφή με τους Καιρούς
«Πιστεύετε στον κομμουνισμό; Μπορεί να έχετε διαφορετικές απαντήσεις στην ερώτηση, αλλά αν σας ρωτήσω, εάν θέλετε να κάνετε περιουσία, οι απαντήσεις σας μπορεί να είναι εκπληκτικά παρόμοιες», δήλωσε ο Γουάνγκ Ξιάνγκ Μινγκ, καθηγητής στη Σχολή Μαρξιστικών Μελετών στο Πανεπιστήμιο Renmin της Κίνας, στην τάξη του.
«Στην πραγματικότητα, η επιδίωξη υλικού πλούτου είναι ο στόχος του κομμουνισμού. Μόνο που οι πραγματικοί κομμουνιστές δεν επιδιώκουν περιουσία για τον εαυτό τους, αλλά εργάζονται για την ευημερία των ανθρώπων. Εφόσον βάζουμε τα δυνατά μας από τις θέσεις μας για να υπηρετήσουμε το λαό, συντασσόμαστε με τον κομμουνισμό. Ο κομμουνισμός δεν είναι κάτι άυλο, βρίσκεται γύρω μας», δήλωσε ο Γουάνγκ στους μαθητές του.
Πολλοί φοιτητές επαίνεσαν τη διδασκαλία του Γουάνγκ. Για πολλούς φοιτητές, η τάξη του Γουάνγκ έχει γίνει η πιο περιζήτητη, επειδή δεν αποφεύγει τις ερωτήσεις των φοιτητών σχετικά με τη θεωρία, μπορεί να απαντήσει σε ερωτήματα με εμπειρικά παραδείγματα και ποτέ δεν κάνει κήρυγμα.
«Η διδασκαλία είναι μια υπόθεση χωρίς τέλος. Οι μέθοδοι διδασκαλίας που απευθύνονται σε φοιτητές που έχουν γεννηθεί στη δεκαετία του 1990 πρέπει να είναι διαφορετικές από αυτές που χρησιμοποιούνταν για φοιτητές που είχαν γεννηθεί στη δεκαετία του 1960», δήλωσε ο Wang στα «Σχόλια της Κίνας». «Κάθε στοιχείο που είναι χρήσιμο για τη διδασκαλία, το χρησιμοποιώ στην τάξη».
Για να διατηρήσει το μάθημα ενημερωμένο, ο Γουάνγκ ανακαλύπτει διδακτικό υλικό στην καθημερινή ζωή. Στην τάξη του ο Γουάνγκ, αναλύει την πλοκή της τηλεοπτικής σειράς κατά της διαφθοράς «Στο Όνομα του Λαού» και επίσης ενθαρρύνει τους φοιτητές να απαγγέλλουν ποιήματα του προέδρου Μάοςς`ο.
Σκηνή από την τηλεοπτική σειρά "Μάο Τσε Τουνγκ"
Αλλά τα ερωτήματα και η σκληρή κριτική ακόμη είναι αναπόφευκτα. Σύμφωνα με την Ξου, τη διασημότητα του διαδικτύου, εφόσον η ποιότητα του ακροατηρίου ποικίλλει, ορισμένοι θα κάνουν και αρνητικά σχόλια ή ακόμα και προφορικές καταγγελίες.
«Αλλά στο στούντιό μου, το μεγαλύτερο χαρακτηριστικό είναι η καθαρότητα. Πολλές κόκκινες ιστορίες προκαλούν ευγνωμοσύνη και αγάπη μεταξύ των πολιτών του διαδικτύου», δήλωσε η Ξου.
Εξήγησε ότι, αντί να κηρύττει, διδάσκει με τον τρόπο που προτιμούν οι νέοι.
Σε αυτόν τον γύρο καινοτομίας στα μαθήματα της ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας, πολλοί διδάσκοντες έχουν μετατραπεί σε διασημότητες του διαδικτύου μετά τις καινοτομίες που έκαναν στις τάξεις. Στη Σαγκάη, οι φοιτητές επέλεξαν τέσσερις διδάσκουσες ως τις «Τέσσερις θεές του Σι Ζενκ ( τάξεις ιδεολογίας και πολιτικής)» επειδή μεταμόρφωσαν τα προηγουμένως βαρετά μαθήματα σε κάτι το ενδιαφέρον.
Ο Φενγκ Γουζ Χονγκ, αναπληρωτής καθηγητής από το πανεπιστήμιο Tsinghua, έγινε γνωστός και πέρα ​​από την Κίνα, αφότου η τάξη του για τη σκέψη του Μάο Τσε Τουνγκ μπήκε στο MOOC (Massive Open Line Courses). Περίπου 5.000 άτομα από 130 χώρες και περιοχές επέλεξαν την τάξη του.
Εκτός από τις προσπάθειες των καθηγητών, οι φοιτητές χρησιμοποιούν επίσης δραστηριότητες των φοιτητικών κλαμπ για την ενίσχυση της ιδεολογικής και πολιτικής εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, στο Πανεπιστήμιο της Έσω Μογγολίας, τα πιο δημοφιλή φοιτητικά κλαμπ είναι δύο που εστιάζουν στη θεωρία οικοδόμησης του σοσιαλισμού με κινεζικά χαρακτηριστικά και στην ιστορία του Κόμματος.
Ένα σημαντικό καθήκον
Το μάθημα ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας, που είναι υποχρεωτικό μάθημα στα κινεζικά κολέγια, δημιουργήθηκε πρώτη φορά το 1984 και παίζει σημαντικό ρόλο στη διεκπεραίωση της ιδεολογικής και ηθικής εκπαίδευσης μεταξύ των φοιτητών.
Το τρέχον μάθημα ιδεολογίας και πολιτικής θεωρίας στα κολέγια περιλαμβάνει κυρίως τη σκέψη του Μάο Τσε Τουνγκ, τη θεωρία του Ντενγκ Ξιάο Πινγκ, τις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου, τις βασικές αρχές του μαρξισμού και τη θεωρία οικοδόμησης του σοσιαλισμού με κινεζικά χαρακτηριστικά.
Το μάθημα έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην καθοδήγηση της αντίληψης των φοιτητών για τον κόσμο, τη ζωή και τις αξίες. Θεωρείται ότι έχει μεγάλη σημασία σήμερα εν μέσω της εξάπλωσης πολύπλοκων και ποικίλων αξιών και ιδεολογιών στην εποχή του διαδικτύου, όπου οι νέοι που δεν έχουν ανεπτυγμένη κρίση, μπορούν εύκολα να χαθούν.
Από την άλλη πλευρά, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, το περιεχόμενο και οι μέθοδοι διδασκαλίας έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης προκειμένου να προσελκύσουν τους νέους.
Το υπουργείο Παιδείας όρισε το 2017 ως έτος «βελτίωσης της ποιότητας διδασκαλίας του μαθήματος της ιδεολογίας και πολιτικής στα κολέγια» προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητα του μαθήματος.
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο δημοσιοποιήθηκε τον Μάιο, διερευνώνται, ως βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, οι αλλαγές στα βιβλία, η δημιουργία πλατφορμών και το σύστημα αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς που ειδικεύονται σε αυτό το μάθημα, για να ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να καινοτομούν και να αφιερώσουν περισσότερη ενέργεια στη διδασκαλία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου